جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ 
به مناسبت سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب صورت گرفت
حضور مدیرعامل آبفای استان در برنامه "نگاه روز" شبكه دنا

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح  امروز فیض اله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمدبه منلاسبت سالروز تشکیل شرکت های آب و فاضلاب  با حضور در برنامه زنده نگاه روز  شبکه دنا توضیحان را در مورد زیرساخت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ارائه دادند.

پاسره در ابتدای این برنامه با اشاره به روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب در سطح استان اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم در زمینه تامین آب شهر  یاسوج اجرای تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهر  یاسوج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد احداث تصفیه خانه اضطرارای آب یاسوج برای برداشت آب از رود بشار و  تقویت آب شرب این شهر را ضروری دانست و گفت:  با تکمیل این تصفیه خانه تا پایان سال جاری بیش از 200 لیتر بر ثاینه  آب وارد شبکه توزیع شهر  یاسوج خواهد شد.

وی احداث سد تنگ سرخ را بهترین  راهکار برای تامین آب شرب شهرستان بویراحمد در طولانی مدت عنوان کرد و گفت: تا تحقق این هدف برنامه های میان مدت برای تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای اقماری در نظر گرفته شده است.

پاسره در ادامه با اشاره به اهمیت نصب انشعاب فاضلاب در  حفظ محیط زیست و توسعه پایدار  شهرها اظهار کرد: تا کنون شبکه فاضلاب در  پنج شهر یاسوج، دهدشت، دوگنبدان، چرام و سی سخت اجرا شده ومطالعات اجرای شبکه فاضلاب در  دو شهر لنده و باشت نیز نهایی شده که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و. فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: فراوانی منابع آب سطحی باعث شد که زیرساحت های تامین آب  در سطح شهرهای استان آن چنان  که باید  تقویت نشوند و در شرایط بی آبی و تنش آبی این ضعف ها بیشتر خود را نشان  می دهد.

وی صرفه جویی در مصرف آب و ترویج مصرف بهینه آب را بهترین راهکار برای برون رفت از  وضعت تنش آبی و کمبود آب دانست و از شهروندان خواست تا این مهم را همواره در نظر بکیرند.

وی با بیان اینکه میانگین اختلاف ارتفاع در بهترین حالت در حوزه آبرسانی بین 40 تا 60 متر است افزود: همچنین شبکه‌ها بعد از 25 سال فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض و ترمیم دارند که در شهر یاسوج این عمر بسیار بالاتر از میانگین است.

پاسره  با اشاره به این که تنها راه رفع این مشکل منطقه‌بندی شبکه آب شهر به 8 منطقه است اظهار کرد: باید یاسوج به 8 منطقه تقسیم شود و شبکه‌ها از یکدیگر جدا شوند که این کار به هزینه 50 میلیارد تومانی نیاز دارد.

مدیرعامل آبفای استان با اشاره به این که کار در یکی از این 8 نقطه آغاز شده خاطرنشان کرد: این نقطه از معصوم‌آباد شروع و در امتدادسازمان مدیریت  و سپس به سمت ترمینال خواهد بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0